Current Issue

Vol 12 No 24 (2025): D'Perspectivas Siglo XXI

The student, with their unique cultural, emotional, physical, psychological, and cognitive characteristics, is gaining prominence in both syllabus design and classroom dynamics. Today, it is the educational environment that adapts to the student, not the other way around. As a result, education is becoming increasingly heterogeneous. Contemporary policies support this student-centered approach, acknowledging the individual's specific interests and the singular projection of their intellectual, physical, emotional, social, and ethical capacities. Research on the present and future of education is increasingly focused on this holistic perspective.

This number of D’Perspectivas Siglo XXI features studies that, on one hand, explore the particularities of students and, on the other, reflect the diversity of goals, purposes, and missions that define the modern university within the Latin American context.

Published: 2025-07-14
View All Issues

La revista de investigación, especializada en educación, D’Perspectivas Siglo XXI, volumen 12, número 24 con DOI: http://doi.org/10.53436/0617PnBH es una publicación semestral editada por Campus Universitario Siglo XXI, S.C. Hacienda Barbabosa No. 150, San Miguel Zinacantepec, México. C.P. 51350, Tel.: 722-218-3084, https://www.dperspectivas.mx/sistemaOJS/index.php/dperspectivas, dperspectivas@cus21.edu.mx. Editora responsable: Sonia Yadira Águila Camacho. ISSN (electrónico): 2448-6566 y Número de Reserva: 04-2023-120714011700-102 ambos expedidos por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsable de la última actualización de este número: Sonia Yadira Águila Camacho. Edición realizada por el Departamento Editorial de Campus Universitario Siglo XXI. Este número se terminó de editar el 10 de julio de 2025. Se dirige a la comunidad académica interesada en estudiar temas educativos desde distintas áreas del saber. Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura de la revista. Se autoriza la reproducción y utilización de los materiales haciendo uso de la fuente.